lördag 21 maj 2011

Pappaledigheten som kom av sig

Hej!
Sitter nu här i soffan med soffan (ja frugan), Doris sover och TVn är avstängd.
Vi är nu inne i tredje veckan som skulle ha varit min pappaledighet...
Men i måndags opererade jag bort blindtarmen efter två smärtsamma dagar (och flera "anfall" á 3-4 dagar före det) så denna vecka har jag varit sjukskriven i stället för pappaledig. Sofia fick rycka in och ta hela bördan, vilket kanske inte skulle ha varit allt för betungande om det inte vore för en skraltig man som inte kunnat hjälpa till... En veckas semester kan väll inte va helt fel såhär på försommaren??

Förutom att magen har gjort ont så har Doris börjat vakna flera gånger per natt igen nu när Sofia har tagit över - det så kallade "mamma-syndromet". I hennes närhet är Doris alltid lite gnälligare och "yngre"... Men även kanske tryggare och lyckligare vad vet jag. Men iaf nu har hon lärt sig att det är mamma som har nätterna och verkar hon vakna och vilja amma lite oftare.

Doris verkar iaf stortrivas med mamma alltid närvarande och passar på att "tutta" så ofta som möjligt, vilket oxå är en negativ trend - hallå vi försökte ju faktiskt sluta med det där!

Förra fredagen (dvs för en vecka sedan) innan insjukningstillfället så testade Doris och jag att gå på SATS (mini-SATS för Doris del). Det går till så att två fröknar tar hand om barnen medan föräldern tränar och ropar ut i högtalarna om det är något. Det gick iaf jättebra - vi hade varit där en gång innan så hon hade sett det underbara bollhavet och bekantat sig med en av fröknarna.
Sen tyckte jag att det hade gått så bra, att jag började komma in i det hela, lära mig hur mitt barn vill ha det och hur hon kommunicerar. Men nu är vi alltså tillbaka till ruta ett igen.
Det är bara att ta nya tag och försöka reclaima sin pappa-titel nästa vecka! Om det nu vill sig väl med läkningsprocessen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar