lördag 7 maj 2011

En god trend

God morgon på er! Här i Karlstad lyser solen och fåglarna kvittrar. I skrivande stund sitter jag utomhus i bara kortärmat och prognosen säger 17-20 grader och sol vilket tycks stämma!
En vecka har nu gått på min pappaledighet, och jag måste säga att jag (och förhoppningsvis oxå Doris) stortrivs! Vi har haft det supermysigt och tagit långpromenader och varit på öppna förskolan mm. Att vara pappa på heltid är något helt annat än att vara det på deltid... Och frånvaron från jobbet har varit mycket skönare och mer rofyllt än vad jag föreställt mig! Längtar inte alls tillbaka, just nu :)
Det känns redan som att Doris och jag kommit närmare varandra och förstår varandra bättre. Mat och sov-tiderna på dagen har börjat fungera riktigt bra. Lillan äter med god aptit igen och älskar lassange bl.a.
Men det som är allra bäst är att Doris har börjat sova bättre på nätterna, inte hela nätter, men iaf upp till 6 timmar i sträck, vilket är en väldigt god trend! Kanske är det vår ommöblering och det faktum att jag tar alla nätter som ger effekt!? Hon har nu fått den stora sängen (utan ben) i stället för spjälsängen - det var både svårt att lägga ner henne och svårt för henne att vända sig i den. Sen kanske hon börjat vänja sig att ha ett eget rum och vet att vi finns i närheten.
Nu kommer mormmor med en blå liten utvilad plutta - de har varit på morgon promenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar