måndag 6 december 2010

Jag är hungrig!

Sitter och väntar framför datorn på att Doris ska vakna så att man kan gå ut och göra sig lite lunch :)
Just nu är hon lite hostig, speciellt om nätterna så att all sömn är av godo.

Medans hon sover vidare kan jag berätta om smul-lunchen vi hade förut: Vid halv elva tyckte jag mig märka att Doris blev lite hungrig. Så jag gjorde lite gröt - och visst det gick ner till att börja med, men rätt som det var så knep hon igen munnen och ville inte ha mer. Dock kollade hon väldigt intresserat efter klementinen jag hade försökt gömma bakom tallriken. Det kan ha varit äppel-smaken på gröten oxå. Jag kunde inte avgöra vilket.
Men hon älskar klementin så jag skalade och gav henne några mumsbitar (alltså det som blir kvar när man skalat klyftorna... i lagom storlek).
Hon gillar att plocka med maten om den kommer i smul-form - så jag gav henne lite bröd- och pepparkaks smulor oxå och en majskrok. Samtidigt som jag försökte truga i henne lite mer gröt och även lite banan-mango puré. Allt i en salig blandning och det gick ner till stor förtjusning.

Nä men nu får hon snart vakna - klockan passerade just 1337 (uttalas 'leet' i datorvärlden ~ dvs "elite") för övrigt och får mig att tänka på World of Warcraft expansionen som släpps i dagarna.
Om jag har lust att spela?: Ja självklart. Om jag tänker spela?: Nej, självklart inte - jag har ju ett liv nu!

Vad ska jag skriva om nu då?
Jo, Doris har börjat säga Mamamama och Dadadada!! Det värmer! Sen skriker hon "eh!" på katten i trappuppgången, och skrattar med långa utandningar när hon äter gröt (kan inte härma det här - måste upplevas).
Vi ligger i hårdträning med gången och krypandet - i går stod hon faktiskt och balanserade själv i några sekunder utan att hålla sig i - vi alla tror nog att hon kommer att gå innan hon kryper - för det sistnämnda tycker hon verkar skittråkigt!
Annars är det mycket ryggont just nu - hon älskar att gå runt i lägenheten och se sig omkring hållandes i händerna med en krokig förälder stapplandes bakom.

Nä nu måste jag ha lunch.
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar